Для батьків

✔️«Безпечний рух на дорозі»

✔️ Загартовуємо дітей сонцем: як не нашкодити

✔️ Як виховати в дітях чесність

✔️ Консультація для батьків «На порозі школи»

✔️ Консультація для батьків «Як допомогти дитині полюбити книги»

✔️Поради для батьків «Секрети дружби або як допомогти дитині»

✔️Як розвивати пізнавальну активність дитини

✔️ «У які ігри можна пограти з дитиною вдома»

✔️ Дитина і гаджети

✔️ Консультація виховання з любов’ю

✔️ Поради батькам щодо екологічного виховання дітей в домашніх умовах

✔️ Як вдома розвивати творчі здібності дитини

✔️ Дитяче вередування: причини виникнення

✔️ Підготовка до початкової школи: п’ять проблем майбутніх першокласників

✔️ Коротка інструкція для мами щодо виховання батьківського почуття у тата

«Навчіть дитину, що треба робити, якщо загубився. Правила СОС»

СТІЙ – Як тільки зрозумів, що загубився (не бачиш дорослих з якими був, або не впізнаєш місцевість) – негайно зупиняйся!

  • Чим далі від місця зникнення дитина відійде тим важче буде її знайти.
    ОЗИРНИСЬ – Озирнись навкруги, можливо ти побачиш їх.
    СМІЛИВО ЗАКРИЧИ – Не бійся кричати та не бійся свого голосу. В даному випадку це твоя зброя- використай її. Поклич маму або тата, можливо вони тебе почують. Якщо цього не трапилось – залишайся на місці!
  • Більшість дітей соромляться кричати, чи кликати на допомогу. Поясніть, що коли дитина відчуває небезпеку, не треба боятись та соромитись кричати. Відпрацюйте це з нею.
    Запам’ятай, правило трьох «Н»
    Ніколи
    ‼ Ні з ким
    ‼ Не йди

    Дитині дуже важко розрізнити хороших чи поганих людей. Знайомі та незнайомі люди поняття теж відносне. Тому дуже важливо пояснити це правило. Придумайте з дитиною кодове слово, по якому дитина може розрізнити це дійсно ви послати знайомого/незнайомого її забрати чи ні.
    Безпечні дорослі, до яких можна звернутись по допомогу:
    поліцейські, медики, пожежні, охорона, продавці у аптеці та крамниці, мами з маленькими дітьми

Далі розглянемо деякі конкретні ситуації:
Вулиця, багатолюдні місця, торгівельні центри, вокзали, аеропорти:
1. Пам’ятай “СОС” : Стій, Озирнись, Сміливо закричи
2. Попроси про допомогу, скажи, що загубився та шукаєш батьків, назви ім’я та прізвища батьків та їх номера телефону, поліції можеш назвати адресу, де живеш. Ти маєш пам’ятати їх напам’ять, або носити з собою записку, де це записано.

‼ І пам’ятай Ніколи Ні з ким Не йди! Чекай! – пояснить дитині що відійти від місця де вона загубились можна тільки з поліцейським!

«Як провести прогулянку з дітьми вихідного дня?»

Зміст і насиченість прогулянки багато в чому залежить від того, з ким спілкуються в цей час діти. Тому, гуляючи з дитиною, дорослі повинні приймати більш-менш активну участь у всіх її розвагах. Навіть якщо прогулянка короткочасна і припускає лише невелику подорож по околишніх вулицях, можна запропонувати дитині пробігти до певного місця, пострибати зі скакалками, попасти м’ячем, сніжкою, камінцем у ціль. Якщо прогулянка тривала (у вихідні і святкові дні), потрібно передбачити ігри з іншими дітьми. Бажано, щоб батьки на прогулянках і екскурсіях давали дітям можливість вільно стрибати, бігати, ходити, долати невеликі перешкоди.

Улітку на прогулянці для розвитку рухів рекомендується організовувати ігри і вправи з різнобарвними кульками. Ігри з ними дарують їм багато радості, стимулюють до найрізноманітніших рухів. Як вправу можна запропонувати дитині підкинути і піймати кульку, потім ускладнити завдання: підкинути її декількома ударами.

Дуже різноманітні вправи зі звичайним м’ячем: перекочування; перекидання м’яча один одному, ловлячи його після відскоку від землі, від стіни, влучення в ціль і т.д. Деякі вправи з м’ячем розвивають м’язи стопи, що важливо для профілактики плоскостопості, наприклад, перекочування м’яча ногою від партнера до партнера, удари ногою по м’ячу в ціль, причому позначають таку ціль («ворота») під час прогулянки зазвичай кущами, деревами, камінцями і т.д. Можна затіяти з дитиною гру у футбол, запропонуйте не тільки попадати м’ячем у ціль, але і «вести» його навколо якого-небудь предмета (дерево, кущ, площадка). Старших дітей потрібно навчити вдаряти ногою по м’ячу, що котиться чи підкинутому вгору.

У лісі, у парку, сквері добре з дитиною побігати. Біг між деревами, кущами розвиває спритність, координацію рухів. Для того, щоб переплигнути канав, ямку, зістрибнути з купини, потрібна ще сміливість, вправність. Батьки повинні допомогти дитині навчитися стрибати. Спочатку це просте переступання, а потім перестрибування через яку-небудь перешкоду – гілку, кущик, купину – з місця та з розбігу.

Загартовуючи дітей, розвиваючи їхню силу і витривалість, не слід, однак, зловживати тривалими прогулянками. Рекомендується дітям 3-4 років йти 15 – 20 хв., дітям 4-5 років — 20-25 хв. Батьки повинні стежити, щоб під час прогулянки-екскурсії дитина не втомлювалася. Для цього робляться обов’язкові короткі зупинки для відпочинку. Особлива увага при підготовці прогулянки-екскурсії звертається на взуття: воно повинно бути зручним та легким.

Чому так важливо гуляти з дитиною?

1. Дихаємо свіжим повітрям ( на вулиці повітря, без сумніву, чистіше, ніж у звичайній квартирі);
2. Очищуємо легені від домашнього пилу, алергенів, бактерій та інших шкідливих часток, прихованих від наших очей;
3. Отримуємо життєво важливий вітамін D (особливо необхідний для повноцінного розвитку організму, що росте);
4. Активізуємо обмінні процеси і покращуємо роботу всього організму;
5. Стимулюємо фізичну активність, що сприяє зміцненню імунітету і серцево-судинної системи;
6. Розвиваємо координацію, реакцію і тренуємо очі, запобігаючи проблемам із зором;
7. Запобігаємо безсонню, діти, які за будь-якої погоди гуляють, сплять набагато краще і якість їхнього сну значно вища, що сприяє кращому відновленню організму.

Під час прогулянки

  1. Обговорювати побачене на вулиці (сезонні зміни в природі, рослини, тварини, що вас оточують)
  2. Навчіть дитину помічати деталі, нехай коментує що бачить, чує, відчуває.
  3. Заохочуйте дитину ділитися своїми враженнями під час тактильних відчуттів (палички, камінчики, кора дерев, листя).
  4. Ставте запитання дитині, стимулюйте пізнавальний інтерес і відповідайте на запитання.
  5. Вчіть дитину орієнтуватися у міському просторі, пояснюйте назви і призначення об’єктів (перукарня, пошта, кав’ярня….).